Catatan

Tunjukkan catatan dari April 15, 2012

muHasabah

Imej
Tanpa DUGAAN mungkin kita tidak akan berusaha, tanpa HIKMAH mungkin kita tidak akan mahu belajar. Dengan BERUSAHA dan BELAJAR, kita akan mendapat NIKMAT, dengan nikmat kita dapat merasakan apa itu ertinya RAHMAT.

Apabila kita semakin suka berusaha dan belajar, kita akan semakin MUDAH menghadapi setiap DUGAAN, dan juga HATI kita akan semakin mudah merasa IKHLAS dan REDHA.

Apabila ikhlas dan redha menyeliputi hati, kita dapat mengelakkan diri daripada MENGELUH dan MERUNGUT. Tanpa mengeluh dan merungut, HATI kita akan mudah untuk mendapat KETENANGAN dan KEBAHAGIAAN.

Apabila hati tenang dan bahagia, kita akan mudah TERSENYUM kepada sesiapa sahaja. Apabila kita menghadiahkan senyum kepada orang lain, maka semua orang akan berjangkit untuk tersenyum. Apabila semua orang berbuat begitu, PERHUBUNGAN kita dengan mereka akan bertambah BAIK. Apabila kita mendapatkan yang BAIK-BAIK, kita akan lebih banyak berfikir dengan CAS-CAS POSITIF.

Apabila kita berfikir POSITIF, kita dapat meningkatkan NILAI-…

Cinta yang SATU ..

Imej
Alhamdulilah ....syukur pada ALLAH SWT  SELALU BERSYUKUR PADA NYA ..WALAUPUN HIDUP KITA NI TIDAKLAH SEGEMBIRA TETAPI SYUKURLAH DI BIBIR ANDA 
Maudoq nya 
Cinta YANG satu ...begin here..with artikel by mursyida azzahra ..

p/s : klik gmbq sbg tumbesaran 
                                                                        jangan pelik tapi baca dulu .

sebelum itu nampak tak gambar diatas  tu . ( Siapa kah kita ) menurut sahabat -sahabat blog ..kita ni siapa ya ??

siapa yang cipta kita ?
kenapa kita diciptakan ?

dan untuk apa kita diciptakan ?

let go to read together....
byaway I this is Begin for dakwah ..

NANTIKAN SAHABAT BLOG                                                                             ARTIKEL TENTANG CINTA YANG SATU