Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober 4, 2015

Ep 1 # Cinta

Dahulu.Saya menulis sesuatu di blog (khadijahmustafa) second blog. Akan tetapi blog nie dah jatuh sangat terjunam sampailah saat ini baharulah saya nak lakukan sesuatu.Tajuk nya hampir sama dengan tajuk sebelum ini.Tetapi saya hanya put sahaja cinta itu. Saya ingin siapkan satu manuskrip mengenai hal cinta nie tetapi selalu tersadung akibat tidak ada idea.

Lalu saya biarkan idea itu datang nanti2 saje.ade orang dia mencari idea itu *

Apa makna cinta ya kawan-kawan ?

Yang membawa jalan kemurkaan ALLAH itu bukanlah cinta,
Betul.jikalau kita bawa seseorang itu jalan ALLAH tidak redha bermakna kita nie seolah-olah tidak bersyukur.

kita manusia yang selalu sahaja diberi pilihan samaada nak yang baik atau buruk? selalu sahaja kan kita pilih yang buruk betul tak?

reader geleng kepala dan tak faham maksud dia.


Baik,biar saya buatkan satu analogi cinta.Kita bayangkan kita nie ada dua biji epal satu yang dah dimakan dan ada belubang kemudian ada cacing pulak menghengap kt situ. Satu lagi kita ada buah…

Dan ALLAH itu dekat di hati hamba nya.

dakwatuna.com – “Dan Apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka katakanlah sesungguhnya Aku dekat. Aku mengabulkan doa orang yang memohon apabila ia memohon kepadaKu. Maka hendaklah mereka memenuhi (panggilan/perintah)Ku, dan beriman kepadaKu agar mereka mendapat petunjuk (bimbingan)”. (Al-Baqarah: 186) Ayat ini meskipun tidak berbicara tentang Ramadhan seperti pada tiga ayat sebelumnya (Al-Baqarah: 183-185) dan satu ayat sesudahnya (Al-Baqarah: 187), 
namun keterkaitannya dengan Ramadhan tetap ada. Jika tidak, maka ayat ini tidak akan berada dalam rangkaian ayat-ayat puasa seperti dalam susunan mushaf. Karena setiap ayat Al-Qur’an menurut Imam Al-Biqa’I merupakan satu kesatuan (wahdatul ayat) yang memiliki korelasi antar satu ayat dengan yang lainnya, baik dengan ayat sebelumnya atau sesudahnya. Disinilah salah satu bukti kemu’jizatan Al-Qur’an.

Kedekatan Allah dengan hambaNya yang dinyatakan oleh ayat di atas lebih khusus daripada kedekatan yang dinyatakan dal…

Entri Bulan Jun - 2015/06/17-

Entri Bulan Jun - 2015/06/17- بسم الله الرحمن الرحيم  السلام عليكم كيف حالك؟ اشأالله فيه نعمة الاسلام و الأيمان
Alhamdulilah...pertama sekali penulisan ana semestinya untuk illahi,untuk ALLAH swt Karena dalam berkeadaan begini,ana sering kali bermaanfaat sebaik mungkin,sebagai seorang penulis blog dalam percutiaan semester ana mengambil keadaan ini untuk menulis,pratik perkara yang ana sering lupa. 
Dan  sebetulnya penulisan pertama pada entri Bulan Jun,ana berharap mampu siapkan blog ini dengan sempurna.insyaALLAH
pada permulaan dan penceritaan pertama. sebenarnya blog ini ana khaskan untuk penulisan manuskrip ana  bertajuk Hanya Itu takdir ku. ia dalam proses dahulu memandangkan ana sudah lama kehilangan idea dan selalu menjadi short bila ana buka laptop pasti bukan penulisan ana dahulu kan tapi mengupdate sofware dahulu.  mungkin jua kerana minat. 
Ok.insyaALLAH  entri kali ini hanya berkongsiaan dan apa yang baik itu ambillah dan yang buruk itu tegurlah berharap ini permulaan per…

Sharing di waktu malam..

Erk...

tajuk macam seram je kan.jadi nak kongsi sikit boleh?

selepas nie atau next post in shaa ALLAH makin ada bernambahan sikit.bila tgk balik kalander mula menulis dulu,belog ini dah lama tak update sejak ada belog baru.Tertinggai di belakang.

pastu nak share sikit ye.

Malam nie.Hari ini tengok satu drama komedi di tv3..hahahah lucu sangat2 keluarga  tuh.

KELUARGA PONTIMAU.

Kemudian..al kisah nya,seorang penulis dah kehabisan ide macam saya,Dia search pasal vampire dan tiger.Dia nak buat kisah novel.Lastly dia bosan dia terus  keluar dari bilik dia dan duk di tingkap pastu ternampak keluarga semacam tengah bergaduh.mereka keluarga baru pindah.Dua anak dan suami isteri.

Dia terakam dengan kata-kata suami tuh 

"apa awak nak saya tranformes jadi harium ke?' dialog si suami tuh. 

terus dia berhenti dan sambung tengok gelagat keluarga tuh.5 MINT lps tu terus dapat ide dia nak buat kisah keluarga vampire dan tiger.

"Nak buat kisah keluarga serius ke?

eh..tak boleh2,aku mana boleh …