Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari 24, 2016

Tarbiah Sentap : Cadangan bagi industri hiburan malaysia

Imej
Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Pertama sekali, syukur sangat kepada Allah atas segala nikmat yang Allah beri pada kita. Tanpa nikmat yang Allah beri pada kita, mungkin kita tak dapat untuk nak beribadah oleh Allah. Terima kasih ya Allah. Insyallah, pada kali ini, kami ingin memberi beberapa cadangan kepada industry hiburan Malaysia. Moga-moga, dengan cadangan ini, dapat memberi 1001 manfaat buat kita semua insyallah. 1) KONSEP HIBURAN DALAM ISLAM Sebelum apa-apa, saya nak nyatakan beberapa konsep asas BERHIBUR dalam ISLAM. Secara umum, hukum berhibur dalam islam ialah HARUS. Namun, ada beberapa perkara yang membuatkan sesuatu hiburan itu menjadi WAJIB, SUNAT, HARUS, MAKRUH dan HARAM. Secara mudah, hiburan bermaksud apa-apa perkara yang bila kita buat perkara tersebut, kita rasa tenang dan gembira. HIBURAN …

Hamza Namira - Pesanan Khas Kepada Penggiat Seni

Bismillahirrahmanirrahim...
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Masa ana tengah dengar lagu Fetya,tetiba ada satu tajuk tu sangat2 termakan jiwa ana.
"Hamza Namira - Pesanan Khas Kepada Penggiat Seni "

walaupun ana bukan pengiat seni atau pun penyanyi *tak mungkin tu* penasyid,penulis lirik (komposer ) pengubah lirik dan seangkatan dengan nya.
ana rasa kata-kata dia terus terasa. seolah macam ana terkena kenjatan eletrik.
                   Assalamualaikum wrt,saya ingin beri nasihat untuk diri saya dan sesiapa yang ingin berada dalam pengiat seni dan muzik ini,untuk memelihara diri dari fitnah dan pemasalahan dalam industri ini contohnya kemasyuhran seperti orang melihat anda sahaja benar dan membuat anda sperti berbeza dari orang lain.untuk memelihara anda perlu beberapa langkah 1- yang penting sekali anda kena mengikat diri denga…

Assalamualaikum Dunia- faizal tahir

Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

seriusly..AJL tutup tirai semalam..so apa korang rasa,suka,pastu da rasa feeling in the awang-awangan.sebenarnya tak banyak kupasan untuk artikel nie.sebab rasa nak juga menulis pasal lagu Faizal tahir salah satu fav lagu  time menengah dulu and so onla daripada dia yang ana minat.ERK...actully dia dari genre nasyyed.Asalnya dari mirwana.

bila lirik lagu nya bukan tertuju bak kata ayat-ayat cinta tapi menulis untuk kita,lagu yang naikkan roma dan semangat membara seperti lagu yang sebelum nya GEMURUH.
lagu yang menaik kan semangat ana bila ana rasa down dan terombang-ombang. Just macam pokok terayun-ayun,kemudian lagu yang sangat mantop.buttheaway manusia kata lagu jangan buat-buat seperti masukkan lagu itu dalam jiwa kerana lagu mampu berubah.

KITA Boleh berubah not sastikti…