Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac 6, 2016

Diaries...Aku bagai rebah di bumi.

Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Aku Sebagai cucu terasa sedih 
mengelumang jiwa pedih 
dan teringin menangis sepuasnya.
Aku percaya pasti ada hikmah nya
 walaupun aku tak tahu bagaimana
 terasa perit dan sakit nya ditanggung. 
Meski aku ini seorang pendiam. 


Percayalah 
hidup ni daripada nya.
dan
akhir 
kembali pada nya. 

---Entah macamana,aku terbuka wassap umie,adik2 umie cakap pasal tok cah.Kesihatan tok cah barangkali.TOK baru keluar dari hospital TIGA hari lepas sebab2 kaki tok cah seakan tebuan gigit.Tok wan pula ada sakit tergetar2 tak boleh diam barangkali.Sekali aku cuba kata."eh dah diam "Tok wan gelak. 
Aku ingat lagi " jika ada sisi sedang sakit cuba gembira,mungkin dengan kegembiran tu hilangkan sakit ditanggung."

 I believe Allah swt must do something that were know about it.

0130
kg tobiar…

Selamat malam....someone least novel cinta

Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Kamar hatiku sekian lalu..
tenang dan sepi kekosongan 
aku mencari insan sejati
didunia...ohoho....




ok....Bila cakap mengenai seorang lelaki ataupun wanita.Seringkali bermata bulat,mabye...tapi bila soal agama je terus gantuk dan rasa nak tarik bantal dan selimut...enak nye.

Untuk hari ini,aku rasa dah jatuh cinta pada seseorang manusia bergelar "someone"...wahahah.I begin admer for he.Kemudian aku rasa feel yang tak macam orang lain.Sudah lah.asyik dengan cintun je.Kok nak tulis novel OPPP SARANGHEO bila ? Betul ke ejaan tu???

so...ITU cuma hook untuk permulaan agar korang baca artikel nie..(mati kipas sudah) dan terasa nak gelak2 sambil guling atas katil. 
:)


sebenarnya sehari ini,aku cuba lah nak cari idea,dah habis akal dah fikir macamana nak tulis semula.Kemudian rasa n…

Biar Gambar bercerita

Imej
Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Awak semua wajib baca k...

Imej
Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Ok....start menulis novel balik..mungkin bukan novel terbaru tapi hanya lah novel berkonsepkan thrirrler..

Jom baca dan komen


Ketika penerbangan ke Kuala lumpur ke singapora.Aku sebenarnya merasa kaget dan gerun oleh kerana ini penerbangan pertama aku ke sana.Posisi yang aku sukai ketika aku berada didalam badan kapal,disebelah tingkap.Aku boleh melihat dari arah atas kelihatan sungguh kecil dan tersedar aku bahawa ada pencipta yang mencipta semua ini. Wajah ku berpaling ke arah kiri dan kelihatan seorang wanita muda memegang seorang anak kecil dan disisi nya seorang lelaki yang tampan dan berkaca mata. Aku pandang semula arah kanan sememangnya tidak pernah terlepas dari kecantikan alam. Kemudian datang seorang pramugari berrambut sanggul dan senyuman manis apabila dia pamir di …

#Untuk awak DAN AKU DAN SEMUA

Imej
Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

InsyaAllah orang yang bertaubat lebih mulia dari orang 

yang tidak bertaubat walaupun dia tak pernah berzina

. Kalau kau bertaubat sungguh-sungguh iaitu taubat nasuha, 

kau ibarat bayi yang baru lahir. 

Bergembiralah!


sini

 qoute 

copypaste




Seriusly..


aku sukakan penulisan 

mereka..
Walaupun mereka tegas (sentap) dan nak join dengan mereka.(mereka terima ke)
Tapi kadang-kadang sentapan itu perlu, takut jiwa nie terlampau sangat di zon selesa sehingga hati ini dah tak perlu ubat rohani.
Hari ini sahaja aku nak berkongsi dengan korang semua in Shaa ALLAH lebih dari 10 mungkin. 
Ok..Taubat nasuha.Taubat yang sungguh-sungguh dan tak akan ulang lagi kesalahan itu. 
bila cakap soal taubat nasuha,bukan golongan yang berbeza sahaja kena tapi Golongan  agama juga.
kita manusia biasa, yang hanya tidak t…

Entri cerita hari ini.

Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

Pertama : Tahniah dn mabruk ntk korang adik-adik sbb dah berjaya dalam SPM 
                   (walaupun dah berhari-hari habis masa keputusan itu tapi oleh kerana keeksiate nya untuk lakar pada korang semua )

Kedua : My handphone broken,Skrin pecah retak tak boleh guna.tak boleh sentuh tak boleh hapdet telegram (channel sendiri) dan iG. EH...TAPI semua nya ada hikmah. mungkin jugak aku terlalu sangat terleka.

ketiga : Tok cah aku sakit.Haritu sakit nya dipinggang,tetapi sekarang nie sakit nya disendi.takut lah kalau-kalau kena Gout. kemudian bila tok cah cakap yang tok larat,aku terasa makin nak jauh dan nak mengadu sembuhkan sakit dia. Tok nampak aku tok panggil Mursyida,tok tak larat dah" itu yang aku sempat tangkap.
Tok terlihat tidur diatas katil.Mulanya aku nak ambil ga…

Untuk Awak WANITA SOLEHAH

Imej
Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

sini




Nama aslinya adalah Ghaziyah bintu Jabir bin Hakim ad-Dausiyyah, atau lebih dikenal dengan gelar Ummu Syuraik. Ia adalah salah seorang wanita Quraisy yang berasal dari kabilah Ghathafan yang sangat disegani oleh bangsa arab kala itu. Ia adalah istri Abul Akr ad-Dausi.
Ketika cahaya iman mulai menerangi Makkah, dan sudah mulai terdengar pula kenabian baru oleh Ummu Syuraik, maka ia yang merasa tertarik dengan dakwah Rasulullah tersebut segera mencari tau dan terus mengikuti perkembangan yang ada. Tak lama, ia pun bergabung dalam bahtera iman bersama orang-orang terdahulu yang masuk Islam. Ia ikrarkan keislamannya di hadapan Rasulullah shallallaahu ‘alihi wasallam.
Tantangan Di Medan Perang
Wanita ini mempunyai andil besar dalam dakwah, terutama pada awal masa kemunculannya. Ke…

#Semua Nya Dari Nya

Imej
Bismillahirrahmanirrahim...
 Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... 
“Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.”
 Surah al-Nahl, ayat 18.