UHIBBUKIFILLAH

Suasana Gembira tiba2 berubah seratus peratus.Aku menoleh ke kiri melihat Ukhti Munira menangis teresak2 , Sahabat ku yg lain wajah bertukar ..sugul ..menjelma . Ku lihat sekujur Tubuh di atas katil empuk . Siapakah dia ? . Aku membisu keadaan itu membuat ku terpana . Ukhti munira cuba mententaram kan sahabat ku Winda . Tapi kenapa ?? Soalan itu terjeda . Mereka yang lain hanya diam seribu bicara . Mungkin kah dia ?

...........

Pagi itu aku lihat wajah yang sungguh menenang kan . ia bukan seperti apa yg ku mimpikan . Aku terasa ku ingin memeluk tubuh yg berada dihdpan ku . Ku memandang dirinya yg sibuk dengan kerja-kerja rumah . Mata ku bertentang dgn nya . Sejurus kemudian setelah siap membersih kawasan bilik air . Tubuh itu bergerak menghampiri ku . lantas menepuk bahu ku .

" kenapa "?? ada yg tak kena ke ? " dia kembali berseloroh dgn ku .
tak " jawapan ringkas buat dia .
Habis kenapa ? dia bertanya . Ku tersenyum .rasa bahagia menyakat tubuh sahabat ku pagi itu .

Pagi ini bahagia kan ?" Dia kembali bertanya . Mulut nya penuh dgn sisa2 makanan . Aku lantas tergelak kecil .
ada yg tak kena ??" sekali lagi diriku terhibur dgn telatah nya .

Aku mengeleng kepala ..

habis kenapa ? dia seperti tak puas dgn diri ku .

kenpa lihat mcm ana ni nak mati je." Umairah menarik kerusi lalu dia selesaikan apa yg tertinggal .

Sekali lagi jawapan itu mengingatkan aku akan mimpi semalam . Tangan ku terus memaut tubuh Umairah . Mata nya tidak berkelip . Penyapu itu terjatuh dari tangan nya .

"ana mimpi anti tinggal kan ana , ana sedih sangat sangat , " kalimah itu selesai disitu.

"safiyyah ! enti tahu kan ana ni ? ana jikalau boleh ana nak sangat berada disisi anti . Ana tak kuat seperti anti , anti tabah .ana ini lemah , sebab itu ana perlukan sahabat seperti anti ."

NOTA kaki -
alhamdulilah siap sudah cerpen ana ni ..walaupun tak seberapa . Ini hanya sedikit dari cerpen yg ana buat . insyaALLAH selepas exam bln 10 ana buat kan yg selebih nya .

P/S= kalau siapa2 yg baca tolong komen sikit ya .


Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku
perlusetia
menemaniku
Pegang erat tanganku
bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar
kisah pahit manis Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu
kuKau lah yang
satuMenjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu
adaPada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemanik
uMendengar kisah pahit manisHidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selaluSelalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manisHidup ku

Kau lah yang di situSetia menunggu
kuKau lah yang satuMenjadi sahabatku

Sahabatku.

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2011/11/lirik-lagu-sahabat-najwa-latif.html#ixzz1u5waJIt4

Catatan popular daripada blog ini

Biodata murrabi ku ( ustazah nor hafizah musa)

kehidupan ibarat pelangi

TIGA UKURAN KEHEBATAN SESEORANG