Khamis, Jun 28, 2012

sepetang bersama Novel ku

Sebenar ku dah lama meminati bidang ini ..menulis bagaikan tempat ku meluahkan ..Perasaan dan luahan yg lain ..antara nya buat novel , cerpen , puisi

seperti tajuk atas ( sepetang bersama Novel ku

jom baca nak ..
atcually blog ini hanya privsi utk diri ku shj sebab header diatas tu lah ..cantik kan

NOVEL = DIANTARA DUA CINTA
1.1 = NOTA hati

Diranjau kehidupan , aku adalah hamba allah yg penuh dgn dugaan. Insyallah aku mendahuluinya dgn ketenangan
mujurlah ada insan yg menolong aku .
ketika itu aku bersyukur dgn nikmat yg ALLAH berikan kpd ku
Ah tidak aku sangka kan ,
hari ni aku bertemu dgn nya
lantas itu ukiran senyuman dibibirnya membuat hati ku terasa di hargai

“Assalamualikum…. Kak wardah”
“tegur  ku di sebelah kak wardah  .” Ehm,. waalikumusalam , apa khabar sihat ?”

“Alhamdulillah ana sihat aja , kak wardah macamana dengan permohon tu , dah dapat ?”. Kak Wardah Wajah nya terus berubah .Aku ini silap cakap ke ? Terlepas cakap ? .Rasa bersalah menyelubungi Tubuh ku . Wajah nya tidak seperti selalu .

“ Dik As , kalau lah adik diberi peluang adik nak tak ?”
Kak wardah bertanya seolah –olah ada yang tersembuyi dihati dia .

“ As jikalau ALLAH beri peluang , as nak ambik peluang itu , mana tau kalau ia rezeki buat as”
Tapi peluang apa kak wardah ?”

Ada hubung kait ke dengan soalan aku tadi .”

“Menerima orang yang baik dalam hidup adik .” Aku lantas terkedu . Tak sangka itu rupa nya yang membuat kak wardah serba salah . Pasal Cinta seorang lelaki baik . Bahaya betul.Terkebil-kebil biji mata ku melihat kak wardah menanya seperti itu .

“Entah akak.” Tak terima takut orang disekeliling kita ini terutama kali Ibu dan Ayah .Terasa .

“Habis dik as terima la.”

“Tak .” aku mengeleng kepala dan berdiam .

Perbualan aku dan kak wardah terganggu akibat nya aku dan kak wardah beredar dari bilik berhawa dingin itu.

“Ya ALLAH , aku lupa nak Tanya siapa lah syabab itu .”
Bisik hati kemudian tersenyum sengsorang . Disebabkan Esok ku ada Meeting Program ku terus siap kan kerja -kerja terbenggalan .Terasa diri ku sudah berumur pulak
Catat Ulasan