Jumaat, Ogos 31, 2012

Sambungan Cerpen


“amalia !!.”

Kening ku diangkat
Kenapa Anisa comel ?.” pedal  kereta sedikit terbabas .Wajah itu menoleh kearah ku .
Anti kata ana comel ? Dia menanya .Aku mengangguk-angguk .Dia tak suka kah ?
Muka anisa merah padam .

“Selama ini ana mana ada terima kata-kata macam tu dari anti Sebab itu ana terkejut .”Pandangan nya hanya melihat dihadapan .kemudian dia memutar vcd Ecoutic .Nasyid itu sebagai teman ku ketika ku dalam resah tika ku terasa tersempit tika ku merasa diri ku tiada dicintai .

Aku ralit dibuai rentak lagu sehingga ku mengikuti kata kata lirik itu sehingga habis .Pandangan ku melihat awan bergerak terasa diriku keldil .Dihadapan ALLAH nanti bagaimana kah aku ? .

            Ya ALLAH teramat keldil ku dihadapan ciptaanMu .bagaimana Bumi di bina ? Hujan diturunkan ? Langit menjadi cerah .Malam menutup hari semua nya buat ku terasa Lemah .YA ALLAH tidak ku sangka hidupku akan berakhir tanpa mencari cinta mu .
Lamunan ku tersentak takala anisa mengejut ku dari lamuan tadi .wajah nya seakan merisaukan akan diriku .
Kenapa ni moyok je ? anisa mengambil beg nya dibonet bersama beg ku .Aku mengeleng sahaja
Nanti lepas kelas ana bawa anti bertemu dengan Dr amas ye.”Aku tersentak .
Ana okey lah .tak payah lah risau pasal ana .” Dia menunduk wajah lantas beg ku digalas tadi dipulang kan untuk ku .

Anisa!! Tunggu kejap .”  sekejap kemudian tubuh ku rebah dan pandangan ku hanya melihat wajah anisa Dimata nya mengalir air mata deras . Menitik di pipi ku .
Amalia bertahan yer. Dr amas .Kata-kata  nya tersekat disitu .




 p/s sambung nanti yer
Catat Ulasan