Peristiwa Hari Ini...

Hari ini perjalanan ku bersama sahabat ukhuwah ku Izah ...perjalanan mencari segelung ilmu ...Ilmu ibarat cahaya dan cahaya tidak masuk ke dalam hati -hati yang penuh maksiat ...May ALLAH bless Us...

Tujuan ku kirimkan warkah ini ..moga ambil lah sedikit tatapan ...hidup ...

sebenar hari ini ku dgn dia mahu mengambil sijil Stam ku ..pelbagai cabaran ku dgn Dia ...Dia tengah sakit ibunya jugak sakit ...entah hati bercelaru mahu ajak nya atau tidak ..akhirnya terlafaz kalimah ye ..kita pergi hari ini jugak .

ku bersiap memakai pakaian sukaan ku ...dan keluar ke bandar ...

Akhirnya ku menaiki bas mahu ke Alor setar ...

sebelum itu

Sejam lepas itu ..ku sampai di stesen bas  Pendang ...
ku berrehat disitu bersama Dia ...bermacam gelagat yang ku nampak ..after that ...ku teringat akan perjalanan ku bersama adik ku dan sahabat nya ..

ketika itu ada seorang makcik yang hampir dgngan ku dan mereka ..lantas menyuruh membeli kerepak makcik ..harga nya RM 3...tapi makcik uruh beli 4 free satu ..akhrnya terbayarlah 10 hinggit ..dan terjadi satu pergaduhan tapi tak besar pun ..biar kan lah ...

aku berharap apa yang ku lakukan hanya untuk illahi..tapi kenapa ku kena menulis disini ...
aku ada sesuatu yg hendak berkongsi dengan kalian :::

: tahu tak IKHLAS ..??
jadi apa yang kita buat biarlah jadi rahsia antara kita dengan ALLAH okey...

 lepas Itu satu jam ...bas ALORSETAR sampai ..

cepatlah kaki ku terkodek2 menuju ke bas sambil tangan memegang wallet coklat ...baru beli ..sedap sungguh tahu...

Selepas Itu ku beri pada dia dan kami berdua makan bersama...ini lah ukhuwah kan ..berkongsi kan satu sama lain ...pasti sahabat blogger buat macam tu jugak kan ...

dan

kami bertolak ke alor setar ....

ku dengan nya berbual panjang tak sedar dibelakang ku ada orang  ...itulah klu bersembang tak ingat apa yang ada ...
lucu betul ...wajah dia bila ku lihat ternyata dia mungkin perasan kata2 ku dengan sahabat ku ..
tak menjaga langsung
suara itu akan aurat ...

selepas itu sampai di pekan rabu...
ku turun diikuti sahabat ku jua ...

ku kemudian mencari teksi ...menuju ke JPN ..
dalam kereta pembawa teksi bertanya bermacam soalan ...

kekadang ku tidak suka oarang lain bertanya soal diri sendiri...betul tak suka ..suka privasi sikit ...
dan ku sudah sampai di JPN ..

kemudian ku ternampak seorang kelibat wanita berpurdah ku yakin dia sahabat ku di mahaad dulu ....dia ambil sijil jugak kah ??

dengan pantas ku pergi ke kaunter pertanyaan dan kauter sijil ..akhir nya ada sijil itu di tangan ku .....bersambung

Bukankah bunga-bunga cinta di Jannah
Nya menunggu hadirmu sayang
Berlomba menunggu jasadiayah di ridhai Allah
Berjuanglah dan bertahanlah sampai mata memutih
Tubuh kaku,lidah kelu dan membeku
Keluarga Terhebat diahir zaman
Jika Quran dan Sunnah menjadi Pegangan
maka selayaknya seperti  tangan abi dan ummimu
Berpegangan tangan sampa ahir menutup mata
Ketka hatimu berontak hanya sebuah jasad yang bertemu Rabbnya
Maka sabarlah sayang kitapun akan bersamaNya
Hanya saja dalam kerdhaan atau kepada Kemungkaran
Berdoalah kepada sang Maha pembolak balikan hati itu
Agar ia redha menjadikan kta menjadi salah 1 hamba terbaiknya
Lakukanlah kebenaran jika Tuhanmu berkata begitu
Janganlah takut selain kepada Allah
ketika kaki mulai salah langkah Maka kembalilah pada Allah..
Jantung itu.. adalah saksii atas kekuatanmu nak
Ginjal ini adalah sebagai saksi kekuatan wanita hebat
Dan lambung akut itu yang mampu terus berjuang menafkahi kita
Maka demi Allah..
Bersabarlah Keluarga Khalid
 by : http://ainurkaffah.blogspot.com/






Catatan popular daripada blog ini

Biodata murrabi ku ( ustazah nor hafizah musa)

kehidupan ibarat pelangi

TIGA UKURAN KEHEBATAN SESEORANG