#Untuk awak DAN AKU DAN SEMUA

Bismillahirrahmanirrahim... Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... “Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya.” Surah al-Nahl, ayat 18.

InsyaAllah orang yang bertaubat lebih mulia dari orang 

yang tidak bertaubat walaupun dia tak pernah berzina

. Kalau kau bertaubat sungguh-sungguh iaitu taubat nasuha, 

kau ibarat bayi yang baru lahir. 

Bergembiralah!




 qoute 

copypaste




Seriusly..


aku sukakan penulisan 

mereka..

Walaupun mereka tegas (sentap) dan nak join dengan mereka.(mereka terima ke)

Tapi kadang-kadang sentapan itu perlu, takut jiwa nie terlampau sangat di zon selesa sehingga hati ini dah tak perlu ubat rohani.

Hari ini sahaja aku nak berkongsi dengan korang semua in Shaa ALLAH lebih dari 10 mungkin. 

Ok..Taubat nasuha.Taubat yang sungguh-sungguh dan tak akan ulang lagi kesalahan itu. 

bila cakap soal taubat nasuha,bukan golongan yang berbeza sahaja kena tapi Golongan  agama juga.

kita manusia biasa,
yang hanya tidak tahu bila dosa itu dibuat.
tak tahu bila  MAUT itu jemput.
kalau korang rasa yang penulis-penulis menulis soal agama dan lain.
korang silap. 
sebab kitorang pun macam korang jugak.
bukan maksum dan tak ada debu dosa. 

lebih lagi macam aku..ada belajar agama dan status agama.tahu yang mana boleh dan tak boleh 

-Untuk korang-
kalau korang rasa apa yang buat itu diperhati oleh dia. korang rasa nikmat takut dan gementar tu ada-


Jangan putus asa dan jangan berhenti berharap kepada 

Allah Kerana Dia tidak pernah mengecewakan.


Belum sampaikah lagi masanya bagi orang-orang yang 

beriman, untuk khusyuk hati mereka mematuhi peringatan
 
dan pengajaran Allah 

serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan 

(kepada mereka)?

Dan janganlah pula mereka menjadi seperti orang-orang 

yang telah diberikan Kitab

 sebelum mereka, setelah orang-orang itu 

melalui masa 
yang lanjut maka hati 

mereka menjadi keras, dan banyak di antaranya

 orang-orang yang fasik - derhaka."

(Surah Al-Hadid 57:16)


0218 subuh
p/s selesema pula.













Catatan popular daripada blog ini

Biodata murrabi ku ( ustazah nor hafizah musa)

kehidupan ibarat pelangi

TIGA UKURAN KEHEBATAN SESEORANG